banner_Adeba_01.jpg


19 nových šampionů v první lize kvality

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR je jedním z největších tuzemských propagátorů původního českého zboží, které je většinou vyráběno malými a středními firmami, v mnoha případech rodinného charakteru. Snažíme se přesvědčit odbornou i profesionální veřejnost, že naše podniky produkují ve srovnatelné kvalitě jako zahraniční renomované firmy. I proto se dlouhodobě angažujeme v programu Česká kvalita, v rámci kterého se tento týden nově dekorovalo 19 šampionů tuzemské kvality.

Firmy, které získaly na úterním galavečeru v Národním domě na Vinohradech v Praze prestižní ocenění Česká kvalita za rok 2015:

V__robky_a_slu__by_ocen__n___na_Galave__eru_s___eskou_kvalitou.jpg

Ke stažení zde:
Výrobky a služby oceněné na Galavečeru s Českou kvalitou.jpg Výrobky a služby oceněné na Galavečeru s Českou kvalitou.jpg (396,10 KB)


Odlišit kvalitní tuzemské zboží od, mnohdy nejen nekvalitní, ale i nebezpečné zahraniční konkurence a nabídnout českým podnikatelům nástroj, jak garantovat zákazníkům kvalitu jejich produkce, bylo od začátku jedním z hlavních cílů vládního Programu Česká kvalita. Na úterním galavečeru si oprávnění užívat pro své výrobky či služby některou ze značek sdružených v tomto programu převzali zástupci výše uvedených 19 českých firem a organizací. Získají tak významnou konkurenční výhodu a rozšíří sortiment zboží, ze kterého si mohou vybírat zákazníci, kteří vyžadují nejvyšší kvalitu. 

Aby výrobek či služba dosáhl na některou ze značek v Programu Česká kvalita, musí nejprve v přísných testech akreditovaných zkušeben prokázat, že je vysoce kvalitní, absolutně bezpečný pro spotřebitele a že splňuje jak veškeré zákonné požadavky, tak náročné požadavky stanovené Řídícím výborem Programu Česká kvalita. Díky průběžné kontrole ve výrobě i v obchodní síti může logo Česká kvalita zákazníkům garantovat nejvyšší kvalitu nejen v okamžiku udělení značky, ale po celou dobu, na kterou bylo právo jejího užívání uděleno.  

"Kvalita je dnes spolu s inovacemi klíčovou podmínkou konkurenceschopnosti českých firem. Neméně důležitá je ovšem i pro naše spotřebitele. Kvalitní výrobek pro ně znamená nejen větší užitnou hodnotu a delší životnost, ale i absolutní bezpečnost a zdravotní nezávadnost. V době, kdy inspektoři České obchodní inspekce a dalších kontrolních orgánů stále častěji odhalují na trhu produkty, které mohou ohrozit zdraví, nebo dokonce i životy našich občanů, usnadňuje nezávislé značení kvalitního zboží a služeb spotřebitelům orientaci při nákupech," řekl Jan Mládek, ministr průmyslu a obchodu. "Program Česká kvalita tak pomáhá nejen propagovat dobrou práci našich firem, ale současně i chrání tuzemské zákazníky," dodal ministr.

Díky zvýšenému úsilí České obchodní inspekce a dalších kontrolních orgánů se daří odhalovat stále více nebezpečných výrobků na trhu. Jen za poslední 4 roky vzrostl počet hlášení z České republiky do evropského systému RAPEX na pětinásobek. I když je část tohoto nárůstu jistě dána lepší prací inspektorů, znamenají tato čísla, že se na tuzemském trhu objevuje stále více zdraví a životu nebezpečných výrobků. Obdobná situace je i v ostatních evropských zemích, přestože kontrolní orgány mohou prověřit jen zanedbatelné procento ze všech produktů na trhu, počet nebezpečných výrobků nahlášených do systému RAPEX stále roste.

"Orientace spotřebitelů je stále těžší. Velké množství oděvů, hraček ale i dalších výrobků je nebezpečných díky použitým materiálům. A obsah karcinogenních, alergenních či mutagenních látek nemá spotřebitel šanci zjistit bez špičkově vybavené laboratoře. Jedinou šancí pro výběr kvalitního a bezpečného zboží jsou nezávislé značky kvality, u nás sdružené v Programu Česká kvalita," vysvětlil Jan Taraba, ředitel Národního střediska podpory kvality.

I když se evropské státy snaží zajistit bezpečnost spotřebitelů, nemají šanci prověřit všechny výrobky, nebo alespoň jejich podstatnou část přicházející do obchodní sítě. Na trhu jsou desetitisíce různých položek a každým dnem se jejich sortiment mění. U zboží přicházejícího z asijských zemí se mnohdy i stejný výrobek liší v jednotlivých dodávkách složením použitých materiálů. Značky kvality tak získávají stále větší význam. Spotřebitelé si ale zatím vysokou míru rizika neuvědomují, a tak zatím netlačí na výrobce, aby o značky kvality usilovali.

"I když v průzkumech veřejného mínění respondenti deklarují ochotu dávat přednost zboží s nezávisle ověřenou kvalitou, je jejich tlak na výrobce a obchodníky zatím malý. Spotřebitelé se mylně domnívají, že při nákupu nekvalitního produktu hrozí jen nižší funkčnost a životnost a vůbec netuší, že riskují zdraví a někdy i životy své a zejména svých dětí. Výrobky pro děti totiž statistikám nebezpečných výrobků suverénně vedou," upozornil Robert Szurman, státní tajemník Ministerstva průmyslu a obchodu a předseda Rady kvality ČR.

Tlak spotřebitelů a zájem výrobců o značky kvality jsou skutečně spojené nádoby. Náklady na testování v akreditované zkušebně, které si každý zájemce o značku musí uhradit, mohou některé podnikatele od účasti v Programu Česká kvalita odradit. Neuvědomují si, že správně využitá značka kvality může být pro firmu výbornou a levnou reklamou a účinným nástrojem marketingu.

"Všechny naše zkušenosti ukazují, že české firmy umí dělat zboží na špičkové úrovni. Je škoda, že této své konkurenční výhody mnohdy nedovedou využít, protože neví, jak sdělit zákazníkům, o kolik jejich produkt převyšuje zahraniční konkurenci. Česká kvalita by jim mohla pomoci tento handicap vyrovnat a přitáhnout zákazníky. Byla by velká škoda, kdyby mnohdy nekvalitní a nebezpečné dovozové zboží vytlačovaly z trhu kvalitní tuzemskou produkci", komentuje situaci na trhu Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Pro podnikatele může být Program Česká kvalita skutečně velkou výhodou a může z velké části nahradit, zejména v začátcích podnikání, i drahou reklamu a budování obchodní značky. Pokud budou podnikatelé správně využívat potenciál, který program nabízí, existuje stále šance otočit současný negativní trend, kdy tlak na cenu upřednostňuje  - mnohdy nekvalitní a nebezpečné – dovozové zboží a brzdí rozvoj českých firem.

Devatenáct výrobků a služeb oceněných na galavečeru s Českou kvalitou sice ze dne na den nezmění situaci na českém trhu, ale jsou příslibem do budoucna. Příslibem, že až si spotřebitelé uvědomí, jak důležitá je kvalita a bezpečnost při výběru spotřebního zboží, budou mít z čeho vybírat.  Vždyť české firmy každodenně dokazují, že dodávat kvalitní výrobky a služby umí.

www.ceskakvalita.cz

Jiří Heš, předseda představenstva ITC Zlín předává značku Bezpečné hračky Pavlu Čechmánkovi, generálnímu řediteli Fatry Napajedla
Fatra___He__.jpg

Česká kvalita Qz - Zaručená kvalita pro CAPU. Lukáši Uhlířovi gratuluje ředitelka Sotexu Ladislava Zaklová
Zaklov_____Capu.jpg

Značku Česká kvalita - Nábytek získala i zakázková výroba nábytku ve firmě JP-kontakt. Prezident AČN Martin Čudka ji svěřil do rukou Romana Pecháčka
__udka_a_J_P_Kontakt.jpg


Nahoru

Kalendář akcí

« 2017 »
« duben »
  Po Út St Čt So Ne
13           1 2
14 3 4 Jednání vedení... (Akce)
4. 04. 2017, 08:12 - 4. 04. 2017, 23:59
Jednání vedení... (Akce)
4. 04. 2017, 08:12 - 4. 04. 2017, 23:59
Jednání vedení... (Akce)
4. 04. 2017, 08:13 - 4. 04. 2017, 23:59
Jednání vedení... (Akce)
4. 04. 2017, 08:13 - 4. 04. 2017, 23:59
Jednání vedení... (Akce)
4. 04. 2017, 08:14 - 4. 04. 2017, 23:59
Kulatý stůl... (Akce)
4. 04. 2017, 08:46 - 4. 04. 2017, 23:59
Kulatý stůl... (Akce)
4. 04. 2017, 13:45 - 4. 04. 2017, 23:59
5 Vystoupení a... (Akce)
5. 04. 2017, 08:14 - 5. 04. 2017, 23:59
Účast předsedy... (Akce)
5. 04. 2017, 08:15 - 5. 04. 2017, 23:59
Jednání vedení... (Akce)
5. 04. 2017, 08:15 - 5. 04. 2017, 23:59
6 Vystoupení... (Akce)
6. 04. 2017, 08:16 - 6. 04. 2017, 23:59
Pracovní snídaně... (Akce)
6. 04. 2017, 08:47 - 6. 04. 2017, 23:59
AMSP ČR ve... (Akce)
6. 04. 2017, 09:13 - 6. 04. 2017, 23:59
7 Zasedání Expertní... (Akce)
7. 04. 2017, 08:50 - 7. 04. 2017, 23:59
Jednání AMSP ČR s... (Akce)
7. 04. 2017, 13:47 - 7. 04. 2017, 23:59
Zasedání Expertní... (Akce)
7. 04. 2017, 13:47 - 7. 04. 2017, 23:59
8 9
15 10 Jednání se... (Akce)
10. 04. 2017, 13:48 - 10. 04. 2017, 23:59
11 Jednání předsedy... (Akce)
11. 04. 2017, 08:16 - 11. 04. 2017, 23:59
Energetické fórum... (Akce)
11. 04. 2017, 08:51 - 12. 04. 2017, 08:51
Energetické fórum... (Akce)
11. 04. 2017, 08:51 - 12. 04. 2017, 08:51
12 Jednání vedení... (Akce)
12. 04. 2017, 08:17 - 12. 04. 2017, 23:59
Jednání partnerů... (Akce)
12. 04. 2017, 08:17 - 12. 04. 2017, 23:59
Seminář AMSP ČR... (Akce)
12. 04. 2017, 09:01 - 12. 04. 2017, 23:59
Jednání vedení... (Akce)
12. 04. 2017, 16:31 - 12. 04. 2017, 23:59
13 Setkání a... (Akce)
13. 04. 2017, 08:17 - 13. 04. 2017, 23:59
Vystoupení... (Akce)
13. 04. 2017, 16:30 - 13. 04. 2017, 23:59
14 15 16
16 17 18 Jednání k... (Akce)
18. 04. 2017, 13:55 - 18. 04. 2017, 23:59
Jednání vedení... (Akce)
18. 04. 2017, 16:30 - 18. 04. 2017, 23:59
19 Setkání vedení... (Akce)
19. 04. 2017, 08:18 - 19. 04. 2017, 23:59
Setkání vedení... (Akce)
19. 04. 2017, 08:18 - 19. 04. 2017, 23:59
Jednání vedení... (Akce)
19. 04. 2017, 16:29 - 19. 04. 2017, 23:59
20 Účast zástupců... (Akce)
20. 04. 2017, 08:19 - 20. 04. 2017, 23:59
Jednání vedení... (Akce)
20. 04. 2017, 08:19 - 20. 04. 2017, 23:59
Jednání předsedy... (Akce)
20. 04. 2017, 16:29 - 20. 04. 2017, 23:59
21 Účast na veletrhu... (Akce)
21. 04. 2017, 13:55 - 21. 04. 2017, 23:59
22 23
17 24 Jednání vedení... (Akce)
24. 04. 2017, 16:27 - 24. 04. 2017, 23:59
25 Vystoupení... (Akce)
25. 04. 2017, 08:20 - 25. 04. 2017, 23:59
Vystoupení... (Akce)
25. 04. 2017, 08:20 - 25. 04. 2017, 23:59
II. ročník... (Akce)
25. 04. 2017, 09:44 - 25. 04. 2017, 23:59
26 Tisková... (Akce)
26. 04. 2017, 08:20 - 26. 04. 2017, 23:59
Účast vedení AMSP... (Akce)
26. 04. 2017, 16:26 - 26. 04. 2017, 23:59
Účast vedení AMSP... (Akce)
26. 04. 2017, 16:26 - 26. 04. 2017, 23:59
27 Účast předsedy... (Akce)
27. 04. 2017, 08:21 - 27. 04. 2017, 23:59
Zasedání... (Akce)
27. 04. 2017, 14:07 - 27. 04. 2017, 23:59
Jednání předsedy... (Akce)
27. 04. 2017, 16:21 - 27. 04. 2017, 23:59
28 29 30

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.