banner_CMZRB_540x60px.png


V indickém Bangalore se rozjíždí český podnikatelský inkubátor

Obchodní a investiční spolupráce mezi našimi a indickými podnikateli nabírá nebývalé tempo. Lehké strojírenství, letecký průmysl, zdravotnické přístroje, obráběcí stroje, ale i projekty odpadového hospodářství jsou oblastmi, ve kterých naše firmy úspěšně dobývají druhou nejlidnatější zemi světa. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) se proto rozhodla vybudovat pro naše podnikatele v Bangalore první privátní inkubátor. Ten byl slavnostně zahájen u příležitosti mise našich podnikatelů do Indie, kterou AMSP ČR uspořádala v minulých dnech. Současně předkládá asociace společně s Komerční bankou analýzu obchodních a investičních aktivit mezi ČR a Indií.

V uplynulých dnech proběhla jedna z nejúspěšnějších tuzemských misí v Indii. Dvacetičlenná delegace firem převážně ze strojírenských oborů vedená Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR ve zcela nabitém týdenním programu dojednala nejen celou řadu zakázek pro naše podnikatele, ale rovněž zahájila první tuzemský inkubátor, který je alokován v průmyslové zóně v Bangalore.

Moderní kanceláře, kompletní právní, účetní, marketingový a obchodní servis a hlavně české zázemí s garancí našeho velvyslanectví, zorganizovala AMSP ČR za podpory indického partnera Pushpak, tuzemské společnosti LIKO-S a agentury CzechTrade. Právě CzechTarde je rovněž jedním z prvních nájemníků inkubátoru, služby začala využívat společnost Tatra Trucks, LIKO-S a během mise se na angažmá v inkubátoru dohodly i firmy Brano Group, HTP, Beznoska nebo například Metaliko. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR tím navazuje na úspěšný projekt Meohub, který připravila před dvěma roky společně s Meoptou pro naše podnikatele v New Yorku.

Libor Musil, majitel rodinné firmy roku LIKO-S, který stál za zrodem inkubátoru a finančně jej podpořil k tomu uvádí: Česká ambasáda, AMSP ČR, CzechTrade, a pan Prakash pro nás připravili tak zajímavý program, že od návratu se tím intenzivně zabýváme. Mise nám více otevřela dveře a nabídla nové příležitosti. S indickým partnerem spolupracujeme 4 roky a vyplácí se to. Zpracováváme projekt postavení menšího výrobního závodu LIKO-S India, kde zavedeme výrobu příček pro indický trh a postupně výrobu svařovaných dílců pro technologické linky. Pro některé naše mladé i zkušené spolupracovníky je to nová zajímavá výzva.“

Milan Hovorka, velvyslanec ČR v Indii k tomu dodává: „Inkubátor potvrzuje kreativitu českých firem a jejich schopnost jít daleko za hranice naší země. Je to úžasná myšlenka, která přichází přímo od podnikatelů, a ještě více mě těší, že je to platforma zejména malých a středních firem. Potvrzuje se, že již zdaleka neplatí, že v Indii mají šanci uspět pouze velké společnosti. Je skvělé, že se Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR rozhodla po Spojených státech vybudovat podobný projekt i v Indii, inkubátor má naši plnou podporu a rádi tam budeme směřovat naše podnikatele.“

AMSP ČR u příležitosti zahájení inkubátoru předkládá ve spolupráci s Komerční bankou Analýzu obchodních a investičních aktivit mezi ČR a Indií.  

Aktuální data, shrnující spolupráci mezi našimi a indickými podnikateli, jsou velmi příznivá a ukazují, že meziroční růst exportu do Indie je se 13,3 % zásadně vyšší, než je celková míra českého exportu (2,3 %).  Více jak třetinu našeho exportu do Indie realizujeme v odvětví strojírenském, dalších 19 % v automobilovém průmyslu. Česká republika se tak s podílem 42,6 % stává suverénním šampionem ze zemí V4, neboť Polsko exportuje ze zemí V4 do Indie 36,2 %, Maďarsko 16,6 % a Slovensko 4,6 %.

Náměstek ministra průmyslu a obchodu, řídící sekci zahraničního obchodu Vladimír Bärtl uvádí: „Velmi vítáme iniciativu AMSP ČR, díky které byl vybudován první privátní inkubátor pro české firmy v Indii. Oceňujeme také výběr lokality; vždyť Bangalore se právem označuje jako Silicon Valley Indie. Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s dalšími rezorty a podnikatelskými sdruženími dlouhodobě aktivně podporuje působení českých firem na indickém trhu formou organizace oficiálních účastí, podnikatelských misí i kontaktů na vysoké úrovni. Jednotlivé aktivity dohromady tvoří pestrou mozaiku podpory česko-indických ekonomických vztahů a založení inkubátoru v Bangalore vnímáme jako významný kámen v této mozaice.“ 

Slibným tempem roste rovněž import z Indie, zatímco celkový dovoz ze všech zemí do ČR stagnuje, růst importů z Indie roste meziročně o 7,9 %.  V dovozu nejsme závislí na jednom odvětví, naše obchody jsou s ohledem na druhy dovážených produktů velmi vyvážené.

Velmi důležité je, že se začíná zvyšovat počet tuzemských investorů v Indii, celkový objem přímých českých investic do základního kapitálu překročil 1 miliardu korun. V Indii začínají investovat české středně velké subjekty, které si tam tvoří montážní nebo menší výrobní základny. Přesto patříme ve srovnání s ostatními zeměmi s podílem 0,01 % mezi velmi malé investory v Indii. Indičtí investoři, měřeno investicí do základního kapitálu, se podílejí na všech zahraničních investicích v ČR přibližně 0,2 %. Celkově u nás indické firmy investovaly do základního kapitálu již více jak 2,7 miliardy korun.

Patrice Begue, výkonný ředitel pro Marketing a Komunikaci z Komerční banky k tomu dodává: "Při vstupu na indický trh mohou čeští podnikatelé využít i výhody velké finanční skupiny se zastoupením v České republice a Indii. Jako člen skupiny Société Générale KB zprostředkuje kontakt na sesterskou SG India, domluví schůzku, poskytne reference nebo pomůže zorientovat se v procedurách specifických pro indický trh. To je pro české firmy pohodlnější než otevírání účtu a zajišťování bankovních služeb na místě a bez podnikatelské historie."

Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, shrnuje: „Indie patří bezesporu mezi nejperspektivnější země světa. Ještě důležitější je to, že náš průmysl tam má velmi dobré jméno. To ale bohužel k úspěchu nestačí, Indie začíná být žádanou nevěstou a pokud nebudeme mimořádně aktivní, nemáme šanci na tamním trhu uspět. Inkubátor je pro nás v tuto chvíli prvním krokem, naším cílem je vybudovat během krátké doby první český park, který poskytne zázemí daleko větší komunitě českých podnikatelů v Indii.“

Tisková zpráva ke stažení zde:

TZ_2017_03_16_Inkubator_Indie.docx TZ_2017_03_16_Inkubator_Indie.docx (119,77 KB)

Inkubátor AMSP ČR v Indii ke stažení zde:
Inkubator_AMSP_CR_v_Indii.pdf 
Inkubator_AMSP_CR_v_Indii.pdf (418,69 KB)

Analýza ke stažení zde:
Analyza_obchodnich_a_investicnich_aktivit_mezi_CR_a_Indii_AMSP_CR_2017.pdf Analyza_obchodnich_a_investicnich_aktivit_mezi_CR_a_Indii_AMSP_CR_2017.pdf (631,95 KB)

Webová stránka inkubátoru zde: http://www.pushpakczechhub.com/

 


Nahoru

Kalendář akcí

« 2017 »
« červenec »
  Po Út St Čt So Ne
26           1 2
27 3 4 5 6 7 8 9
28 10 Podnikatelská... (Akce)
10. 07. 2017, 08:18 - 10. 07. 2017, 23:59
11 Podnikatelská... (Akce)
11. 07. 2017, 08:19 - 11. 07. 2017, 23:59
12 Podnikatelská... (Akce)
12. 07. 2017, 08:20 - 12. 07. 2017, 23:59
13 Podnikatelská... (Akce)
13. 07. 2017, 08:20 - 13. 07. 2017, 23:59
14 Jednání vedení... (Akce)
14. 07. 2017, 08:21 - 14. 07. 2017, 23:59
15 16
29 17 18 Jednání AMSP ČR –... (Akce)
18. 07. 2017, 08:22 - 18. 07. 2017, 23:59
19 Jednání AMSP ČR s... (Akce třetích stran)
19. 07. 2017, 00:00 - 19. 07. 2017, 14:41
20 Jednání vedení... (Akce)
20. 07. 2017, 08:24 - 20. 07. 2017, 23:59
21 22 23
30 24 25 Jednání vedení... (Akce)
25. 07. 2017, 08:24 - 25. 07. 2017, 23:59
Jednání vedení... (Akce)
25. 07. 2017, 08:25 - 25. 07. 2017, 23:59
26 27 28 29 30
31 31            

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.