Termín realizace: 05–11/2024
I v letošním roce realizujeme za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu projekt české zahraniční rozvojové spolupráce v rámci programu Aid for Trade pro kolegy ze Zambie. Projekt nese název „Rozvoj malých a středních podniků v Zambii při využití e-komerce“ a zaměřuje se na posílení konkurenceschopnosti zambijských malých a středních podniků (MSP) prostřednictvím efektivního využívání e-komerce. Projekt navazuje na dva předchozí, velmi úspěšné projekty zahraniční rozvojové spolupráce, které jsme se zambijským partnerem již zrealizovali a které se zaměřovaly právě na tuto problematiku e-komerce.
Beneficienty projektu jsou představitelé Zambijské rozvojové agentury (ZDA), u kterých se předpokládá, že získají potřebné znalosti, dovednost a v konečném důsledku i zkušenosti pro budování kapacit v oblasti e-komerce. Projekt zahrnuje týdenní studijní cestu do ČR pro cca 5 představitelů ZDA, během níž se seznámí jak s českými institucemi majícími co do činění s problematikou elektronické komerce, tak se samotnými úspěšnými českými firmami. Tato setkání mají za cíl umožnit zahraničním kolegům získat cenné know-how, kterým naše strana disponuje.
Hlavní cíle projektu lze spatřovat ve zlepšení podnikatelských dovedností v oblasti digitálního marketingu, zavedení moderních metod e-komerce a zvýšení konkurenceschopnosti zambijských MSP na mezinárodních trzích. Projekt také může zprostředkovaně zambijským podnikům přinést nové nástroje a dovednosti, což by mělo vést k rozšíření jejich online přítomnosti a posílení jejich postavení i na globálním trhu. Dlouhodobým cílem je pak podpora ekonomického rozvoje v Zambii, zvýšení efektivity MSP a adaptace na nové digitální technologie. Faktickým výstupem projektu pak budou podkladové materiály a dokument „E-Commerce Toolkit“, které účastníci využijí k šíření získaných znalostí mezi další zambijské podniky.
Projekt je realizován v rámci programu Zahraniční rozvojové spolupráce, Aid for Trade s podporou Ministerstva průmyslu a obchodu.