Soutěž Nastartujte se 2025 pro začínající podnikatele zná své vítěze

Praha, 13. listopadu 2025 – 13. ročník grantového programu Komerční banky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) pro začínající podnikatele s názvem Nastartujte se zná své vítěze. Porota vyhodnotila jako nejlepší projekt „MrRizz – parfémová revoluce“. Vítězové převzali své ceny na galavečeru Dne podnikatelů České republiky 13. 11. 2025, organizovaném AMSP ČR.

Jde o grantový program, který má za cíl podporovat lidi s dobrým nápadem a vizí bez ohledu na věk, podnikatelskou minulost či zkušenosti. Pro začínající podnikatele je určen i projekt Svou cestou, který nabízí aktivity právě jim,“ vysvětluje Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR. Porota soutěže byla složena ze zástupců partnerských subjektů, mezi nimiž byly Komerční banka, AMSP ČR, Performia, spol. s r.o., portál Webmium, advokátní kancelář eLegal s.r.o. a portál iPodnikatel.cz.

V letošním ročníku se přihlásilo rekordní počet projektů a pro porotu bylo velmi složité vybrat nejen finalisty, ale i oceněné a vítězný projekt,“ říká Zuzana Mezerová, manažer small businesss segmentu retailového bankovnictví, Komerční banka a.s.

„Soutěž krásně ukazuje, jak pestrá je podnikatelská scéna začínajících podnikatelů v Česku. Každý z projektů přináší jiný pohled na inovace, udržitelnost i společenský přínos. Těší nás, že grantový program dává příležitost lidem, kteří mají nápad a odvahu jej proměnit v reálný byznys,“ uvedla Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR, a dodává: „Podpora začínajících podnikatelů je pro nás dlouhodobou prioritou a věříme, že právě tito lidé budou tvořit zdravé a odolné podnikatelské prostředí budoucnosti.“

Porotu zaujal vítězný projekt MrRizz – parfémová revoluce, který nabízí prodej známých značek parfémů nejen v originálních velikostech, ale také v menších 1–5ml lahvičkách formou „testerů“. O tento formát zaznamenali obrovský zájem především mezi mladými lidmi ve věku 15–25 let. Jejich business model je však přizpůsoben i širší cílové skupině od15 do 50 let. Cílem projektu je posunout parfémový trh na vyšší úroveň – přinést hlubší porozumění vůním, nabídnout personalizované odběry za dostupnou cenu a inovativní přístup k cenotvorbě.

Druhou příčku obsadil projekt HOMAGRA – systém pro regeneraci půdy, zdrojů a  soběstačnosti. HOMAGRA je živý systém, který přináší regeneraci půdy, proměnu odpadu na zdroj a návrat smyslu do podnikání. Propojuje vermikompost, biouhel, ovčí vlnu, fermentaci a bioenergetiku do přírodních produktů, které zvyšují úrodnost, obnovují mikrobiom, podporují kořeny, zadržují vodu i uhlík a přinášejí půdě znovu dech. Vyrábí Žížalicu®, KompoStár, WoolChar, VermiSchar, ekologické substráty a regenerativní koktejly. Součástí systému je komunitní kompostárna, projekt Kávový kruh, mikroskopická diagnostika půdy a síť soběstačných mikrohubů. Využíváme i popel z Agnihotry a dřevěné octy pro aktivaci mikrobiologie. 

Třetí skončil projekt Aby Vám mohlo říct, co cítí, praktický online kurz pro rodiče dětí 3–10 let – s příběhy a emočními kartami, aby Vaše dítě umělo říct, co cítí. Pomáhá rodičům porozumět dětským emocím a reagovat na ně s klidem a respektem. Kurz obsahuje krátká videa, originální knihu s deseti příběhy o zvířátkách a sadu 18 emočních karet, které slouží jako nástroj pro rozhovor a podporu dítěte. Rodiče se naučí, proč děti emoce prožívají jinak než dospělí, jak je doprovázet v každodenních i kritických situacích a jak se vyhnout častým chybám. Součástí je také zaměření na dlouhodobé budování důvěry a otevřenosti ve vztahu rodič–dítě. 

Veřejnost hlasovala v Ceně veřejnosti, kde se vítězem stal projekt Adaptivní únikové hry, jejímž cílem je talentmanagement. Jde o novou únikovou hru s adaptivní obtížností, větveným průběhem a psychologickým výstupem. Hra umožní týmům i jednotlivcům zažít příběh dvěma různými cestami – každá z nich nabízí jinou sérii úkolů, jinou výzvu a jiné závěry. Je navržená pro B2B i B2C – vynikne jako moderní nástroj pro talent management, teambuilding a  osobnostní rozvoj. Firmám nabídne možnost sledovat týmovou dynamiku v reálném čase, identifikovat silné i slabé stránky zaměstnanců a využít výsledky k rozvoji týmů či při výběru uchazečů.

Hodnota všech cen v soutěži Nastartujte se převyšuje 1 000 000 Kč.


Obsah obrázku symbol, Písmo, logo, Grafika

Popis byl vytvořen automaticky