eŽena roku 2025

HLASOVÁNÍ O CENU VEŘEJNOSTI - UKONČENO K 30. 10. 2025.

TOP 10 2025

Lucie Janauer - Monkey Mum

Jmenuji se Lucie Janauer a jsem máma dvou malých kluků, která na mateřské dokázala proměnit sen v byznys s obratem desítek milionů. Založila jsem úspěšný e-shop Monkey Mum, který prodává jedinečný produkt po celé Evropě. Napsala jsem knihy Teorie mateřství a N.A.T., protože věřím, že v mateřství i přírodě je obrovská síla, která může ženu posunout dál, i když to často není snadná cesta. V začínajících podcastech Mumcast a Tiché hrdinky sdílím vlastní zkušenosti i příběhy žen i podnikatelů, kteří dokazují, že odvaha a láska k rodině umí měnit životy.  Mám koně, své dva husky a miluji chvíle v přírodě, kde čerpám energii pro rodinu i práci. A hlavně – chci být tou největší inspirací a motivací pro své děti, aby i ony věřily, že sny se mají plnit. Více zde.

Kateřina Kapustová - Lesen

Jmenuji se Kateřina Kapustová a založila jsem značku Lesen, která vznikla z lásky k přírodě a touhy přenést její krásy do našich domovů a upozornit na důležitost její ochrany. Vyrábíme povlečení z vysoce kvalitních přírodních materiálů s GOTS certifikovaným potiskem a zdobené motivy českých výtvarníků. Jsem ale také máma dvou dětí – a právě s myšlenkou na ně jsem svou značku budovala. Chci, aby vyrůstaly s láskou k naší krajině, s respektem k její křehkosti a s vědomím, že poctivá práce a férové podmínky mají smysl. Když se spojí udržitelnost, kvalita a láska k přírodě, vzniká Lesen – můj z lesa sen.  Více zde.

Mgr. Jaroslava Frančíková - Marmeláda z Pošumaví

Jmenuji se Jarka a tohle je moje značka. Jsem nadšená marmeládová tvůrkyně, konzultantka a lektorka kurzů vaření džemů a marmelád naživo. V rámci své práce kombinuji praktické recepty, pečlivé postupy a osobní koučink, abych pomohla lidem najít radost v domácí přípravě džemů a marmelád – od výběru surovin až po závěrečné servírování a kombinování spolu s dalšími vybranými pokrmy. Skrze tyto delikatesy se snažím odhalit svět, ve kterém se chuť a vůně ovoce i dalších ingrediencí snoubí do jediné, jemné harmonie. Mým posláním je provázet klienty fascinujícím procesem výroby zavařenin, který otevírá dveře do světa nekonečné fantazie a kreativity. Z každého kroku činím příběh, který propojuje tradici s inovací, a pomáhám v každém objevit vlastní styl a autenticitu vaření – od výběru ovoce přes vyladění receptury po finální prezentaci na prostřené tabuli. Více zde.

Alena Kölblová - Včelařství domovina

Jmenuji se Alena  Kölblová. Žili jsme s manželem v Praze, ale touha podnikat a láska k přírodě nás přivedla zpět na venkov. Ke včelaření nás přivedla náhoda a brzy nás chytlo za srdce. Začátky byly těžké – začínali jsme od nuly, s pěti včelstvy, já byla na mateřské a peněz moc nebylo. Přesto jsme pracovali naplno a tak je tomu i dnes. Postupně jsme farmu rozvíjeli, otevřeli potravinářský provoz a začali vyrábět nejen klasické, ale i ochucené medy s ovocem a kořením. Rok 2019 byl zlomový – spustili jsme vlastní e-shop a prodej už nebyl jen „ze dvora“. A tak jako se rozrostla firma, rozrostla se i naše rodina – dnes jsem maminkou tří malých slečen, které vedeme k práci a ke včelaření. Dnes se zaměřujeme i na pomoc včelám – vyséváme nektarodárné květiny a využíváme termosolární úly jako nový, šetrný způsob včelaření. Více zde.

Andrea Novotná - Včelí farma AnnKas

Jmenuji se Andrea „Ája“ Novotná a jsem zakladatelkou Včelí farmy AnnKas v Dubičné u Úštěku. Věnuji se včelařství a apiterapii, tedy využívání včelích produktů pro zdraví a pohodu. Z malého koníčku se během let stala farma se stovkou včelstev, která dnes nabízí med, pyl, propolis, svíčky, dárkové sady i kreativní tvoření. Součástí mé práce je také osvěta – pořádám exkurze pro školy i veřejnost, kurzy apiterapie a nově i unikátní zážitky, jako je úniková hra nebo ležení na úlech. Mým posláním je ukazovat lidem, že včely nejsou jen o medu, ale o celé škále darů, které dokážou podpořit zdraví i radost v životě. Zároveň zaměstnávám lidi se znevýhodněním a budujeme tak chráněné pracovní prostředí s lidským přístupem. Více zde.

Tereza Nová - Florentine Cosmetics

Jsem Tereza Nová a jsem zakladatelkou přírodní biodynamické Florentine. Jako vystudovaná filmová vědkyně propojuji v projektu své vášně: film, přírodní kosmetiku, péči o sebe i krásu ve vizuálním pojetí etiket. Soustředím se především na fair trade obchod s farmáři a dodavateli, na poctivé suroviny a bylinkářskou valašskou tradici, ale také na osvědčené, testy ověřené aktivní látky. Díky propojení s českými umělkyněmi a filmaři jsem měla letos možnost vystavovat kosmetiku i na Designbloku. Jsem máma tří dětí, která přednáší o filmové výchově na školách, píše knihy jako třeba Malí fotografové (nakladatelství Běžíliška) a se svou přírodní značkou kosmetiky se snažím ženy přivést zpět k péči o sebe, ke zpomalení a k rituálům. Více zde.

Michaela Lahodová - alexmia

Jmenuji se Michaela Lahodová. Po sedmi letech v mezinárodním obchodu a e-commerce, jsem se rozhodla využít svých znalostí a založit vlastní značku psích doplňků alexmia. Jako psí majitelka, která miluje módu, jsem měla jasnou představu o tom, co na trhu chybí. Přála jsem si doplnit trh barevných obojků a vodítek designovými produkty z odolných materiálů, které lehce zapadnou do každodenního života. Mou prioritou a hnacím motorem jsou naše zákaznice, které oceňují osobní přístup, perfektní zákaznickou péči a konzistentní design napříč všemi produkty, které vlastní. I díky jejich podpoře jsem si už po roce a půl mohla otevřít k e-shopu i vlastní studio v Praze. Více zde.

Ivana Remešová - PINNY

Značku PINNY jsem založila před 4mi lety, kdy jsem na trh uvedla prototyp svého prádelního koše. Svůj sortiment jsem postupem času rozšířila o vlastní řadu profesionálních pracích prášků, které jsou běžně využívané v prádelnách a čistírnách, ale ke koncovým zákazníkům se dosud nedostaly. Zároveň jsem na trh nově uvedla parfémy do praní, ze kterých si vybere každý člen domácnosti včetně těch nejmenších. Jakožto celoživotní milovník zvířat vím, co obnáší péče nejen o ně, ale i o prádlo v domácnosti, kterou s námi sdílí. Na trhu jsem nenašla nic, co by mi pomohlo odstranit chlupy z prádla rovnou v průběhu praní. Proto jsem se rozhodla vymyslet něco, co pomůže nejen mě, ale také ostatním majitelům chlupatých mazlíčků. Na svém nápadu jsem pracovala téměř 3 roky, kdy jsem testovala materiály, tvary i hledala výrobce. Nyní konečně přišel na svět Odchlupovač FUZZY, který pomůže všude tam, kde není prostor ani finance na koupi sušičky. Lepící válečky jsou od teď minulost! Zkus změnu na www.myfuzzy.cz. Více info také zde.

Olga Vondráková - Nature in Drop

Jsem Olga Vondráková, umělecká šperkařka, zlatnice, vědkyně a autorka první české knihy o galvanoplastice (a také maminka dvou synů). Spojuji vědu s uměním – vylepšila jsem technologické postupy galvanoplastiky a proměnila její původní účel z výroby technických replik na tvorbu neopakovatelných unikátů, které zachycují jemné přírodní struktury přímo do kovů. Metoda bezpodkladového stříbření, kterou jsem vyvinula, pozvedla tuto dříve okrajovou technologii na úroveň moderního zlatnictví jako svébytné disciplíny. Ve své tvorbě proměňuji pomíjivou krásu přírody v trvalé artefakty, které nesou osobní příběh i otisk místa. Pod značkami Nature in DropOlga Vondráková Jewellery tvořím, vyučuji a inspiruji další tvůrce z celého světa. Mými projekty se snažím připomínat české tradice a symboly ve špercích, poznávat přírodu a dávat kráse hlubší smysl. Více zde.

Pavlína Vráblíková - Broučkovy materiály

Jmenuji se Pavlína Vráblíková a už od dětství jsem věděla, že chci být učitelkou v mateřské škole – a tak jsem si za tím šla. Díky skvělému vedení a kolegyním jsem měla možnost realizovat všechny své nápady a práce s dětmi se stala mým druhým domovem. Neustále tvořím, vymýšlím nové projekty, aktivity a pomůcky, a právě proto jsem se rozhodla propojit dvě své vášně – práci s dětmi a kreativní tvorbu – a založila jsem e-shop Broučkovy materiály. Nabízím v něm digitální vzdělávací soubory pro učitelky mateřských škol, studenty pedagogiky i rodiče, kteří chtějí doma s dětmi objevovat svět hravou formou. E-shop dnes navštěvuje mnoho pedagogů, kteří oceňují, že jim materiály šetří čas a zároveň přinášejí inspiraci. Z malého nápadu vyrostla komunita, která se těší na každou novinku „od pana Broučka“. Největší radost mi dělá, když mi učitelé píší, že díky mým souborům mohou dětem nabídnout něco nového a smysluplného. Chci ukázat, že i v digitální podobě může české vzdělávání získat kvalitu, hravost a srdce. Více zde.

O soutěži

Cílem soutěže eŽena je ocenit práci malých podnikatelek a zviditelnit jejich schopnosti, samostatnost a kvalitu služeb. Soutěž je určena pouze ženám, které v rámci podnikání provozují vlastní e-shop nebo jej plánují založit a posílají z něj balíky svým zákazníkům. Jste podnikatelský subjekt, který splňuje podmínky soutěže? Nebo znáte ve svém okolí někoho, kdo by si zasloužil ocenit? Pak neváhejte a využijte přihlášek do této soutěže!

PRAVIDLA SOUTĚŽE

Do soutěže eŽena se může zapojit každý podnikatelský subjekt (podle definice podnikatele dle § 420 NOZ), který splňuje tyto základní podmínky:

​•    Osobně se podílí na úspěšnosti a rozvoji svého podnikání.
•    Podnikatelská činnost je jeho hlavním zdrojem příjmů.
•    Podniká jako OSVČ nebo právnická osoba (dále jen PO).
•    Podniká minimálně 6 měsíců, nemá zaměstnance nebo zaměstnává maximálně 9 osob.
•    Soutěžící se nestala jednou ze tří výherkyň předchozích ročníků soutěže eŽena.
•    Pokud soutěžící podniká jako PO, musí být minimálně 50 % majitelkou společnosti.
•    Soutěžící může být pouze žena starší 18 let.
•    Soutěžící nemusí být občankou České republiky, ale místo podnikání musí být v České republice.
•    Nominujícími mohou být PR agentury; firmy a podnikatelé rovněž mohou nominovat sami sebe.
•    Nemohou být nominovány neziskové organizace, sociální podniky, příspěvkové organizace apod.
•    Partneři soutěže nemohou být v daném ročníku nominováni.
•    Soutěžící je bez delikventní úvěrové historie, nesmí na ni být uvalena nucená správa, a to ani na žádný jiný podnikatelský subjekt, jehož je součástí.
•    Soutěžící musí být podle svého čestného prohlášení zaregistrován/a jako poplatník daně z příjmů na finančním úřadě podle § 125 a násl. zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád.
•    Soutěžící v soutěžní kategorii eŽena musí pravidelně posílat balíky v rámci svého podnikání (počet neomezen) pomocí e-shopu. Pokud e-shop nemá, musí jej plánovat zprovoznit za účelem odesílání balíků.
•    Posílané zboží soutěžící jsou přepravitelné přepravní sítí GLS podle aktuálně platných obchodních podmínek: https://www.e-balik.cz/obchodni-podminky.

       Celé podmínky a pravidla soutěže eŽena.

HARMONOGRAM SOUTĚŽE:

1. srpna - 30. září 2025

Přihlašování soutěžících

1. října - 14. října 2025

Hlasování poroty

(výběr top 10 a vítězných 3 podnikatelek)

15. října – 30. října 2025

Hlasování o Cenu veřejnosti (výběr z top 10)

13. listopadu 2025

Slavnostní vyhlášení vítězek na největší tradiční akci AMSP ČR - Dni podnikatelů ČR

CO MŮŽETE VYHRÁT

HLAVNÍ VÝHRY POSKYTUJE GENERÁLNÍ PARTNER SOUTĚŽE: General Logistics Systems Czech Republic s.r.o.

1. MÍSTO - poukaz na přepravu zdarma v hodnotě 15 000 Kč

2. MÍSTO - poukaz na přepravu zdarma v hodnotě 10 000 Kč

3. MÍSTO - poukaz na přepravu zdarma v hodnotě 5 000 Kč

CENA VEŘEJNOSTI: poukaz na přepravu zdarma v hodnotě 5 000 Kč

________________________________________________________________________________________________________________________

Vítězka soutěže získá poukaz v hodnotě 10 000 Kč na výrobu šperku dle vlastního výběru od loňské vítězky soutěže Kláry Bílé. O tvorbě Kláry Bílé více ZDE.

________________________________________________________________________________________________________________________

Mediální prostor na startupovém portále CzechStartups v rozsahu jednoho článku do speciální série článků s názvem Cesty úspěchy, následně propagace na sociálních sítích Facebook, Instagram, X a Linkedin a v pravidelném newsletteru od Agentury pro podporu podnikání a investic CzechInvest. 

________________________________________________________________________________________________________________________

DALŠÍ PARTNERSKÉ CENY:

1. MÍSTO: 

Poukaz v hodnotě 3000 Kč na nákup zboží

od společnosti ELEGA spol. s.r.o.

2. MÍSTO:

Poukaz v hodnotě 2000 Kč

na nákup zboží od společnosti ELEGA spol. s.r.o.

3. MÍSTO:

Poukaz v hodnotě 1000 Kč

na nákup zboží od společnosti ELEGA spol. s.r.o.

CENA VEŘEJNOSTI:

Poukaz v hodnotě 3000 Kč

na nákup zboží od společnosti ELEGA spol. s.r.o.

________________________________________________________________________________________________________________________

1. MÍSTO: Kurz estetického tejpování v hodnotě 2 200 Kč (online nebo v Pardubicích)

2. MÍSTO: Líčení a hairstyling (na nějakou událost, ples, focení aj.) v hodnotě 1 800 Kč (Pardubice)

3. MÍSTO: Workshop péče o pleť pomocí neinvazivních technologií v hodnotě 1 000 Kč (Pardubice)

CENA VEŘEJNOSTI: Workshop péče o pleť pomocí neinvazivních technologií v hodnotě 1 000 Kč
(Pardubice)

Ceny věnuje vítězka Ceny veřejnosti eŽena 2024 Aneta Kočí. Více ZDE.

Ceny od partnerů budou postupně zveřejňovány. 

POROTA 2025

Představujeme porotu pro letošní ročník soutěže:

Gabriela Hrbáčková
Gabriela Hrbáčková
členka představenstva AMSP ČR
HOFMANN WIZARD s.r.o. – generální ředitelka
Leona Kotlasová
Leona Kotlasová
Delivery Experience Manager GLS CZ
Klára Bílá
Klára Bílá
vítězka soutěže eŽena 2024, šperkařka - Klara Bila Jewellery,
Josef Novák
Josef Novák
Area Sales Manager GLS CZ
Lenka Loučková
Lenka Loučková
Regionální projektová manažerka pro Pardubický kraj, Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNEŘI